Globale samfunnsutfordringer: Utlysning av midler høsten 2020

Se aktuell utlysning innen UiB sitt satsingsområde Globale samfunnsutfordringer vedlagt:

Globale samfunnsutfordringer: Utlysning av midler høsten 2020

Søknadsfrist 24 september

Midlene kan søkes av vitenskapelig ansatte med hovedstilling ved UiB.

Formål med midlene er å stimulere til tverrfakultært utdannings- og forskningssamarbeid.

Tildelingskriterier:

• Tema skal være en global samfunnsutfordring innen migrasjon, helse eller ulikhet.
  • Minst to fakultet skal delta i arbeidet.
  • Aktiviteten må utføres innen 24 mars 2021
  • Det bevilges midler til møter, seminarer eller reiser for tverrfakultære undervisningstiltak eller utvikling av nye søknader til tverrfakultære forskningsprosjekter.
  • Det bevilges fra kr 10 000 til kr 100 000 per søknad.

Søknaden må inneholde en kort beskrivelse av formål, samarbeidsrelasjoner og plan for aktiviteten, samt budsjett. Søknaden skal være på max én side.

Merk: Det bevilges ikke midler til deltagelse i kongresser/konferanser, driftsutgifter, lønn eller til produksjon av undervisnings- og forskningsmateriale. Vi støtter ikke gjentagende aktiviteter som for eksempel årlige konferanser.

Den som tildeles midler må sende inn en rapport etter at prosjektet er gjennomført. Rapport­skjema sendes samtidig med overføring av midlene.

Søknadene leveres i ePhorte, SAK 2020/8086 innen 24 september.